söndag 14 juni 2009

Pasta med paprikasås



Här kommer dagens supersnabba och riktigt goda pastasås. Jag använde mig av stark ajvar relish, tror nog att smaken blivit lite tam annars och jag ökade dessutom mängden. Sen använde jag mig av Oatlys iMat som ju är ett utmärkt substitut för animalisk matlagningsgrädde. Jag är inte vegan och inte ens vegetarian (då jag äter fisk och skaldjur) men försöker vara djurfri så mycket som möjligt inom ramen för mitt kostval. Produkter som grädde, margarin och glass är enkelt att byta ut då det inte ens är någon konsistens- eller smakskillnad på dem. Ost, ägg och vissa mjölkprodukter är lite svårare att hitta bra substitut för.

4 portioner
1 tsk timjan
4 st paprikor (jag tog två röda och två gula)
ca 1,5 dl ajvar relish (smaka dig fram)
2,5 dl Matlagningsgrädde
2 st vitlöksklyftor
salt och peppar
olja att steka i
pasta

Kärna ur och skär paprikorna i bitar samt skala och hacka vitlöken. Fräs paprika och vitlök med timjan i en gryta. Salta och peppra. Häll på grädde och ajvar relish. Låt det koka några minuter. Servera med pasta och gärna lite riven parmesanost på toppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar